טיפים למציאת עבודה בחו"ל

עבודה בחו"ל היא לא עבודה שמתאימה לכל אחד, ובדרך כלל פונה יותר אל מי שהוא צעיר בגילו ובנפשו, מלא מרץ ורצון להרפתקאות חדשות, ללא מגבלות של שפה ותרבות. בעזרת עבודה בחו"ל ניתן לשלב פרנסה טובה ומהירה יחסית, עם פינוקים של ארץ חדשה, שינוי של האווירה המוכרת, ועוד יתרונות. מהסיבה הזו הפכה עבודה בחו"ל למבוקשת ופופולארית כל כך בשנים האחרונות בקרב צעירים רבים.
 

מחפשים עבודה בחו"ל – מאיזה סוג?

לפני שאתם שולפים את הדרכון והמזוודה בדרך אל עבודה בחו"ל, עשו עבודת תחקיר מהארץ, ובררו איזה סוג של עבודה יתאים לכם. כיום עבודה בחו"ל נתפסת בעיקר כעבודה בדוכנים ובעגלות, כאשר למעשה האפשרויות הן רבות ומגוונות יותר. ניתן למצוא עבודה בטיפול בילדים, בהובלות, במכירות מדלת לדלת או במרכזי קניות, במט"ח וכן הלאה.
סוגים רבים של עבודה בחו"ל אינם מחייבים כל הכשרה מקצועית, ומאפשרים תחילת עבודה מיידית בהתבסס על הכישורים האישיים שהבאתם אתכם מהבית.
חשוב לדעת, כי עבודות מכירה מסויימות מתוגמלות בצורה משמעותית הרבה יותר בתקופות מסויימות, כמו קריסמס לדוגמא. בנוסף, עבודה בסגנון של מכירה מדלת לדלת לא מומלצת בתקופות קרות במיוחד.
אל תתעצלו ועשו תחקיר שטח, בררו עם מכרים שעשו זאת לפניכם על סוגי עבודה, על מנת להתאים לעצמכם את אופי העבודה שיתאים לכם ביותר.
 

מה צריך לעשות לפני שיוצאים לדרך

בדקו איך תוכלו לשלב עבודה בחו"ל עם טיול והנאה. התייעצו עם מכרים או חפשו מידע באינטרנט לגבי המקום אליו אתם מעוניינים להגיע, ובדקו אילו אפשרויות הוא מציע. כיום עבודה בחו"ל מוצעת במגוון רחב של מדינות. שקלו את האפשרויות השונות, וחשבו האם אתם מעדיפים כרך גדול ומסעיר או דווקא עיירה קטנה וקהילתית.
בררו מראש האם עבודה בחו"ל במדינה שבחרתם מחייבת השגת אישורים ביורוקרטיים מראש, על מנת שלא תמצאו את עצמכם מסובכים עם השלטונות באותה מדינה.
נסו לקבל פרטים על החברה המעסיקה ועל התנאים שהיא נותנת כגון תשלומים מיוחדים, ימי חופש והחזרי הוצאות שונים, תנאי המגורים, כמות השותפים וכן הלאה. אל תתפתו להאמין באופן אוטומטי לתנאים שנשמעים חלומיים מדי. דברו עם נציגי החברה וחפשו מישהו שיוכל לספר ממקור ראשון על החברה והתנאים שהיא מציעה.
גם אם לא נראה לכם שיש בכך צורך, אל תוותרו על ביטוח בארץ, על אחת כמה וכמה במידה ובחרתם עבודה, שמתבססת על כישורים פיזיים כגון הובלות או פריצות. זכרו כי עבודה בחו"ל אמנם מתוגמלת בצורה יפה, אך כרוכה במאמץ ובהשקעה מצידכם. כדאי שתתחילו מלהשקיע בהכנה לראיון עבודה.
 

 
קישורים שימושיים: תוכניתן , דיכאון , טיפול זוגי
 
הסרטון היומי - עבודה בעגלות באנגליה